به گزارش همدان پرس؛ آیین بهرهبرداری از نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی در ملایر با حضور استاندار همدان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد؛ پروژهای که در زمینی به وسعت ۳ هکتار و با سرمایهگذاری ۸۰ میلیارد تومانی، توان تأمین برق مصرفی ۱۲۰۰ خانوار را دارد.
این پروژه که در زمینی به مساحت ۳ هکتار احداث شده، با سرمایهگذاری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان به مرحله بهرهبرداری رسیده است.
نیروگاه مذکور با ظرفیت تولید ۲ مگاوات انرژی پاک، قادر خواهد بود برق مصرفی معادل ۱۲۰۰ خانوار را تأمین نماید و گامی مؤثر در جهت کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی، صرفهجویی در منابع ملی و توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در استان محسوب میشود.