بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 45 | | | ثبت نام داوران کودک و نوجوان از یکم شهریور آغاز و تا دهم ادامه داشت که در مرحله اول از بین متقاضیان 45 نفر برای بخش نوجوان و 32 نفر برای بخش کودک انتخاب شده و در دوره آموزشی با حضور استاد محمدجواد کبودرآهنگی و استاد احمد بیگلریان شرکت کردند | در نهایت بعد از برگزاری آزمون اسامی داوران کودک و نوجوان این دوره از جشنواره به شرح زیر اعلام شد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 44 | | | تئاتر کشور به کمک هنرمندانی چون مرضیه برومند، رضا بابک، بیژن نعمتی شریف و کامبیز صمیمی، جان تازه ای گرفت و عرصه جدیدی در تئاتر عروسکی و تئاتر کودک به وجود آمد | مسیر ناهموار تئاتر کشور به سمت همواری هدایت شده و این موضوع به دلیل برگزاری جشنواره ها، سمینارها و چاپ نمایشنامه ها است. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 43 | | | جدی نگرفتن کار کودک موجب سردرگمی و بلاتکلیفی میشود و همه دستاندرکاران هنر نمایش باید به این مقوله توجه کنند | با توجه به اینکه نمایش خیابانی در فضای باز اجرا میشود، مخاطب در هر حالتی میتواند به تماشای نمایش بنشیند؛ اما نمایش صحنهای فضا و برنامهریزی خاص خود را دارد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 42 | | | در این نمایش شخصیت داستان به دنبال آب برای گلدان خود می گردد که بالاخره بعد از جستجوی زیاد با دعای باران، آب فراهم می شود | متاسفانه تئاتر کودک و نوجوان در کشور هنوز برخی کلیشه ها را دنبال و همان شیوه ها و روش های قدیمی را اجرا می کند و این درحالی است که تئاتر جهان به سمت دیگری حرکت می کند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 41 | | | تمام کسانی که که در خیابان رهگذر هستند میتواند نمایش را ببینند؛ بنابراین در این نوع از نمایش مخاطب از پیش تعیین نشده است | به کارگیری روش های نوین تئاتر کودک ونوجوان در استان همدان و توجه به شیوه کار از نتایج برگزاری جشنواره در همدان بوده است. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 40 | | | نمایش شنل قرمزی گروه سنی کودکان 4 تا 7 سال را شامل میشود و این نمایش با توجه به علاقهای که کودکان نسبت به این داستان نشان دادند؛ انتخاب شده است | شنل قرمزی داستان آشنایی است که بحث اخلاق و نکات اخلاقی را در خود دارد و در این نمایش به کودک نشان داده می شود که به حرف والدین خود گوش دهند و کمتر بازیگوشی کنند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 39 | | | شورای انتخاب شامل گروهی از هنرمندان شناخته شده تئاتر کودک و نوجوان حسن دادشکر، دکتر سیمین امیریان، حسین صفی، مریم کاظمی و ناصرآویژه با ارزیابی تعداد 139 نمایش متقاضی شرکت در جشنواره 9 نمایش را در بخش مسابقه کودک و 8 نمایش را در بخش مسابقه نوجوان انتخاب و معرفی کرد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 38 | | | این نمایش به یک سری از هنجارها و موضوع تقابل سنت و مدرنیته می پردازد و در مورد خواسته های نابجای والدین از کودکان و نوجوانان است | مخاطبان نمایش خیابانی عموم هستند و می توان گفت که این نوع نمایش تاثیر گذارتر از نمایش صحنه ای است؛ چراکه در بزنگاه اجرا می شود و در واقع طیف بیشتری از جامعه را در برمی گیرد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 37 | | | تنها زمانی که این ساز نواخته میشود ربات به حرکت در میآید و در و در واقع عشق به موسیقی، این ربات را زنده میکند | عشق و محبت در زندگی انسان ها تأثیر بسزایی دارد تا آنجا که حتی همین علاقه و عشق می تواند در درون یک آدم آهنی و جسم بی جان نیز رخنه کرده و او را تغییر دهد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 36 | | | خلاقیت در دوران کودکی بهخوبی رشد میکند و ابزارهای هنری نظیر تئاتر، داستاننویسی و سینما، در شکوفایی خلاقیت کودکان تأثیر زیادی دارد | در روشها و فنون تدریس یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین روشها، استفاده از هنر نمایش است | تئاتر یکی از جنبههای نمایشی است که خلاقیت، قدرت بیان و آفرینندگی هنری دانش آموزان را شکوفا میکند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 35 | | | هماهنگی های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره انجام شده و قرار است پوستر جشنواره روز سه شنبه 24 شهریور با حضور کودکان تحت پوشش بهزیستی رونمایی شود | 192 مورد از این آثار مربوط به بخش خیابانی و خردسال است که از این تعداد 9 اثر برای حضور در بخش خیابانی انتخاب شدند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 34 | | | استفاده از آب نمای فانتزی، موزیکال و پانتومیم از ویژگیهای این نمایش است و در این نمایش به تاثیر مستقیم و غیر مسقیم عوامل برکاهش آب و سرقتهایی که از مایه حیات می شود؛ پرداخته شده است | با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین ما رده سنی کودک و نوجوان هستند به همین دلیل نیز از تکنیکهای مختلفی برای جذب تماشاچی استفاده شده است.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 33 | | | امروز تنهایی به عنوان یک بیماری قرن به شمار میرود و بیشتر کودکان از همان دوران کودکی از مشکل تنهایی رنج میبرند؛ این نمایش داستان دو لاک پشت است که در تنهایی با مشکلات مختلفی مواجه هستند. این نمایش به کودکان نشان می دهد که تنها زندگی کردن در یک جامعه بسیار سخت است و مسیر پر فراز و نشیب زندگی را نمی توان به تنهایی طی کرد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 32 | | | با تئاتر میتوان ارزشها را صادر کرد و ازآنجاییکه میخواهیم فرهنگ انقلاب و اسلام را صادر کنیم باید این رویکرد نیز در حوزه نمایش مد نظر قرار گیرد | گر آموزههای دینی را در قالب هنر تئاتر و یا فیلم بیان و به جامعه منتقل کنیم بهطور حتم هم جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد و هم افراد بیشتری از ظرفیت آن بهره میگیرند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 31 | | | علاوه بر فعالیت مستمر در زمینه ساخت فیلم و سریال تلویزیونی به جهت توجه به هنر تئاتر و بخصوص تئاتر کودک و نوجوان و مشاوره، آموزش و تشویق هنرمندان این عرصه، در بیست و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان موردتقدیر قرار خواهد گرفت. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 30 | | | جشنواره بیست و دوم شامل بخش های کودک، نوجوان، بین الملل، خردسال، دانش آموزی، خیابانی، مسابقه نمایش نامه نویسی، کارگاههای آموزشی و نشستهای تخصصی است | مراسم آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک در بلوار ارم شهربازی رنگین کمان ساعت 19، 9 مهر ماه برگزار و مراسم اختتامیه 14 مهر ماه ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا برگزار خواهد شد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 29 | | | دستگاههای اجرایی استان، خواستههای دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر پیگیری و اجرا کنند | دستگاههای مختلف اجرایی که باید در حوزه فرهنگ سازی اقداماتی انجام دهند با گروههای تئاتری وارد تعامل شده و پیامهای خود را از این طریق به جامعه هدف منتقل کنند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 28 | | | مستقیم گویی به مخاطب کودک دافعه ایجاد می کند و من هیچ گاه مستقیم مطلبی را به مخاطب نمی گویم. باید شرایط و ماحصل کار را پیش چشم او تبدیل به موقعیتی دراماتیک و بازی کرد و نتیجه حاصل از اشتباه و خرابکاری را به وی نشان داد؛ این روش می تواند در همه زمینه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ... موثر باشد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 27 | | | آدم کوچولوی گرسنه یک نمایش عروسکی است و با استفاده از ابزارهایی مانند دکمه، پنبه و کاموا به دنبال ایجاد شکلهای مختلف برای تقویت قوه تخیل بیننده خردسال است | این نمایش برای سنین چهار تا هشت سال مناسب بوده و درعین حال از یک تکنیک بسیار ساده و روان در این داستان استفاده شده است. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 26 | | | «آدم کوچولوی گرسنه» نوشته و کار ندا ابرار پایدار از همدان، «دو لاکپشت تنهای تنها» نوشته و کار مریم خاکسار تهرانی از تهران، «کتره گیشه» نوشته محمدرضا جعفری لفوت به کارگردانی پوریا کریمی از گیلان، «نقاش پروانهها» نوشته و کار شراره طیار از تهران، «شنل قرمزی» نوشته و کار فهیمه میرزاحسینی از تهران. |
|
|
|