بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 104 | | | در چهارمین روز از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، نمایش «رینالد روباهه» به کارگردانی هادی شجاعی از بهبهان در سه سانس اجرا شد که سانس نخست آن با استقبال پرشور نوجوانان همراه بود | این نمایش که بسیار پرانرژی بود تماشاگران را به وجد آورده و با وجود مدت زمان طولانی، نوجوانان مشتاقانه تا پایان، نمایش را دنبال کرده و در مواقعی با هنرمندان همراهی میکرد |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 103 | | | این کودکان و نوجوانان به تناسب 13 کمیته اجرایی و مسئولان کمیتهها؛ کارها و برنامهها را بین خود تقسیم کرده و در مجتمع شهیدآوینی در روز دوشنبه 13 مهرماه امور جشنواره را اداره خواهند کرد | برای کودکان و نوجوانان در کنار دیدن نمایشها و دیگر برنامههای جشنواره؛ آموزشهای این چنینی موجب شده علاوه بر تقویت حس اعتماد به نفس، با مسائل اجرایی آشناشوند |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 102 | | | این پنجمین بار است که با دعوت مسئولان ایران برای شرکت در فستیوالها و برگزاری کارگاههایی در زمینه تئاتر و بازیگری تئاتر به این کشور میام | در کارگاه «ایده دیدن و دید درون» برداشت و حرکاتی اتفاق میافتد که بچهها با آن اشنا هستند و این تکنیکها به صورت بداهه در وجود آنها پیداست و آن را در اعمال روزانه خود تکرار میکنند.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 101 | | | چون هنوز دو روز از جشنواره گذشته نمیتوان در مورد کیفیت کارها و نمایشها به طور دقیق نظر داد و اینکه کاری را عالی و یا ضعیف اعلام کرد | ارتقای سطح کیفی تئاتر کشور و حرکت آن به سمت بینالمللی شدن نیاز به تحقیق و کار کارشناسی دارد | بنده از اوایل جشنواره تئاتر حضور داشتم و در حال حاضر کارها و نمایشهای تئاتر خیلی تغییر پیدا کرده است. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 100 | | | متأسفانه در کارهای تئاتر کودک و نوجوان، مقوله آموزش جدی گرفته نمیشود | در تئاتر کودک و نوجوان پرداختن به مقوله کیفیت آثار بسیار مهم است؛ زیرا هر چه سطح کیفی کارها را بالا ببریم فرهنگسازی در جامعه نیز قویتر میشود | هر گاه این دو کفه ترازو یعنی حمایت مسئولان و تلاش و پویایی جوانان با هم جلو رفت اتفاق خوبی در عرصه تئاتر کودک و نوجوان خواهد افت |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 99 | | | 15 ساله گذشته را صرف تحقیق، مطالعه و تصویرسازی برای کودکان کردم | امروزه فناوری جای قوه تخیل گرفته و این اتفاق خطرناکی است؛ زیرا باید به کودک یاد داد که با اشیای مختلف بازی کند و از قوه تخیل خود بهره ببرد | کتاب مصوری را با مضمون تجربیات خود جمع کردم که با ورق زدن هر صفحهاش نکات جالبی را خواهیم دید. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 98 | | | در جشنواره نیز این رکن با موضوع امر به معروف و نهی از منکر به منظور کنترل و نظارت بیشتر دیده شده و این امر از حسن مدیریت جشنواره است | همه میدانیم برگزاری این جشنوارهها در نظام جمهوری اسلامی به عنوان اشاعه ارزشهای دینی، اجتماعی و اعتقادی است تا زمینهساز شکوفایی استعدادها شود و دردی از جامعه دوا کند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 97 | | | نمایش «غولاقو» به کارگردانی و نویسندگی امیر مشهدی عباس از تهران در بخش مسابقه نوجوان به مدت 60 دقیقه در تالار فجر در ساعات 10:30 ، 16 و 18 و نمایش «شنل قرمزی» به نویسندگی و کارگردانی فهیمه میرزا حسینی از تهران به مدت 20 دقیقه و در بخش تئاتر خردسال در ساعات 10:30 ، 16 و 18 در آمفی تئاتر اداره کل ارشاد اجرا می شود. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 96 | | | بانک کشاورزی تنها بانکی است که برای کودکان و نوجوانان 11 تا 16 سال به نام خود آنها کارت صادر میکند | از آن جایی که نوجوانان و کودکان مورد استقبال مالی بانک قرار میگیرند، بسیار علاقمند به ثبت نام و افتتاح حساب در این بانک هستند | هدف از برپایی این غرفه، آموزش بانک و بانکداری به کودکان و نوجوانان است.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 95 | | | تئاتر کودک و نوجوان باید وارد مدارس شود تا بتواند ضمن آشنایی دانشآموزان، خود آنها در نمایش حضور داشته و روحیات خود را در صحنه نمایش بروز دهند | با اجرای نمایش در مدارس میتوان ضمن جذب مخاطبان خاص هر نمایش، نوجوانان را به سمت و سوی این هنر هدایت کرد تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 94 | | | انتظارات کودکان از تئاتر بسیار متفاوت است به طوری که هدف آنها از تماشای تئاتر در مواردی چون سرگرمی، هیجان و توانایی رویاپردازی خلاصه میشود که باید همه آنها را به فراخور نیاز، مورد توجه قرار داد |این جشنواره به بهترین شکل توانسته بین فرهنگهای مختلف و افراد ارتباط برقرار کند که باید آن را به فال نیک گرفت.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 93 | | | این طرح با حضور 40 نفر از کودکان و نوجوانان همدانی در بخشهای مختلف؛ حسین قاسمی هنر در جایگاه رئیس جشنواره، مهسا طاقتی احسن در جایگاه مدیر اجرایی، حدیثه حبیبی کمیته روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات، یزدان موسی خانی تشریفات و برنامههای جانبی، علیرضا بداغی پشتیبانی، اداری و مالی، امین ملکی در جایگاه حراست پیگیری می کنند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 92 | | | با توجه به اینکه تئاتر یکی از تاثیر گذارترین روشهای آموزشی برای انتقال مفاهیم بنیادی و پایهای برای کودکان و نوجوانان است، توجه به این حوزه و قرار گرفتن تئاتر در سبد فرهنگی خانوار از اهمیت زیادی برخوردار است که این موضوع خوشبختانه در چند سال اخیر در همدان به خوبی انجام گرفته به طوری که استقبال مردم همدان از اجرای نمایشها مورد رضایت است. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 91 | | | درطول برگزاری جشنواره یک گروه نمایشی متشکل ازهنرمندان برجسته نمایش همدان، برای کودکان ونوجوانان درمحل مجتمع فرهنگی وهنری جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی کبودراهنگ تئاتراجرا می کند و در مجموع این گروه نمایشی به مدت 3 روز، هرروزدریک نوبت(صبح) برای کودکان ونوجوانان اجراخواهندداشت. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 90 | | | در برابر توجه این مردم و اهمیت آنها به هنر تئاتر باید بیش از این کار کرد و از این نظر جای خوشحالی است | یکی از مواردی که باعث شرمندگی ما شده ظرفیت سالنهای نمایش است که به اندازه این تعداد از مخاطبان نیست؛ امیدواریم در سالهای آینده این مشکل حل شود | گروههای تئاتری همدان در این جشنواره عملکرد خوبی داشتند و در بخش ویژه نیز کارهای خوبی ارائه شد |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 89 | | | برای نخستین بار با نمایش «دنیا گرد است» با موضوع کلی دختری که قصد تحقق افکار خود را دارد در جشنواره شرکت کردیم | تا کنون سه اجرا را در این جشنواره شاهد بودم که بسیار متفاوت بود و بسیار تحت تاثیر بازی بازیگران و حرکات و نحوه برقراری ارتباط آنها قرار گرفتم | در تئاتر به هیچ عنوان هدف تربیت کودکان را دنبال نمیکنیم. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 88 | | | شاید برخی از کارهای ما نمیتواند کودکان را جلب کند اما کارهای بینالملل به راحتی کودکان را جذب میکنند چراکه عوامل با علاقه و تمرکز کار میکنند، اما شاید ما در کار به چیزهای دیگر هم فکر میکنیم | از سالن و مخاطب تا گروههای اجرایی کار خود را نیمه کاره انجام میدهند در صورتی که اگر کارها به درستی انجام شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 87 | | | با وضعیت اقتصادی موجود، وضعیت تئاتر نیز بدتر از گذشته شده به طوری که کار در این حیطه برای برخی به امری تفننی تبدیل شده است | کمترین بودجه در مجلس به هنر تخصیص داده شده که با این وضعیت نمیتوان انتظار اثرگذاری برنامههای هنری را بر روی مخاطب داشت | تئاتر امروز جنبه ماندگاری و توسعه زیربنایی را از دست داده است.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 86 | | | تئاتر مستقل 50 سال سابقه دارد که از لهستان شروع شده و در ایتالیا نیز روی آن کار میشود که تغییرات زیادی در تئاتر ایجاد کرده است | در ادامه به صورت عملی کار کارگاهی انجام شد و حرکات بدنی و فیزیکی در حالتهای ذهنی برای هنرجویان علاقمند ارائه شد تا بازیگران بهتر با نحوه شکلدهی بدنی در بازی نمایش آشنا شوند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 85 | | | باید تماشاگران را تربیت کنیم که کار خوب ببینند و خلاقانه به دنبال نمایش بهتر بروند.بازیگر نمایش «آتیسها و پاتیس ها» گفت: عوامل اجرایی تئاتر کودک باید با روانشناسی مخاطب آشنا باشند | انتخاب متون خاص کودک و مرتبط با دغدغههای آنها که در آن اهداف آموزشی را در قالب کودکانه دنبال کند و خشک و بیروح نباشد؛ ضروری است.
|
|
|
|