بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 394 | | | داستان این نمایش داستان فورکلر از ترکمن به نام «افسانه دشت بی باران» است و این نمایش پنجمین کار خیابانی این گروه بوده و نخستین گروه خیابانی کم توانان ذهنی در جهان است | این کار با حمایت کانون خیریه سندرومداون ایران انجام میشود و در این کانون کلاسی با عنوان تئاتر برگزار می شود که به تئاتر درمانی می پردازند. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 393 | | | نمایش شهر عجیب هم با رعایت این اصول سعی دارد افراط و تفریط را نفی در هر مساله به ویژه خوردن غذاهای لذت بخش را نفی کند | خردسالان همدانی آنقدر خوب با شهر عجیب ارتباط برقرار کردند که حتی یکی از بچه ها قصد برخورد فیزیکی با عروسک نوشابه را داشت! | همدان را به دلیل وجود فرهنگ های متفاوت بسیار دوست دارم و از میزبانی آن راضی هستم. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 392 | | | ستاد اطلاع رسانی در این جشنواره زحمات بسیاری متحمل شده و توانسته در این عرصه خوب ظاهر شود | جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بهترین زمان ممکن برگزار می شود و این فصل فرصت مناسبی برای این رویداد فرهنگی است | کمیته اطلاع رسانی در این جشنواره تا حد مطلوبی گزارش و خبر از همه رویدادهای جشنواره تهیه کرد. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 391 | | | زمینه های مشترک فرهنگی بین همدان و فرانکفورت برگزاری این برنامه را تسهیل کرده است و در آینده این برنامه در آلمان برگزار خواهد شد | باباطاهر در همدان و گوته در آلمان تلاقی شعر و ادبیات شاعرانه ای در ذهن ایجاد می کند و در کنار این زمینه ها ابوعلی سینا، چهره شناخته شده در عرصه علوم فلسفه در جهان قرار گرفته است. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 390 | | | عمدهترین بخش ریزهکاری در نمایش کار با بازیگر است و کارگردان باید بازیگر را تفهیم کند که تا نقش آفریده شود. تخفیف دادن به نمایش احساس از سوی بازیگر نشاندهنده کنار آمدن کارگردان با ضعف بازیگر است | برای هر نمایش کارگردان باید بازیگر را با رفتاری جدید بیامیزد و از تکرار نقش در یک بازیگر در نمایشهای مختلف بپرهیزد. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 389 | | | در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، کامیون تئاتر سیار میزبان اجرای بین المللی شد | بعد از هماهنگی با دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان و مرکز هنرهای نمایشی، کامیون تئاتر سیار از 19 مهرماه به استان همدان برای اجرا در مناطق مختلف اعزام شد. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 388 | | | گروه غدیر به سرپرستی و کارگردانی احمد قاسملو نمایش "بابا که ترس نداره" را در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد بر روی صحنه برد | گروه قاصدک هم به کارگردانی حنیف مظفری نمایش خیابانی "دردسرهای اوستا" را در پارک رضوان اسدآباد اجرا کرد که در این برنامه هم حدود 200 نفرحضور داشتند. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 387 | | | این برنامه ها شامل اجرای نمایش صحنه ای ماهی های مملی،جشن بادبادک ها در پارک ملت رزن، برگزاری جنگ شادی و ... بود که با استقابل خانواده ها و کودکان و نوجوانان قرار گرفت | در سانس عصر در اجرای نمایش ماهی های مملی سالن اندیشه مملو از کودکان و نوجوانانی بود که حتی ایستاده نمایش را تماشا می کردند. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 386 | | | رقابتها در عرصه جشنواره باعث شکوفایی استعدادها و کسب تجربه میشود | از آن جا که هنرمندان جوان در داخل کشور کمتر امکان دیدن کارهای خارجی را دارند با برگزاری جشنوارههای بینالمللی و حضور گروههای خارجی میتوانند با سبکها و روشهای کاری گروههای خارجی آشنا شده و تجربیات خوبی کسب کنند. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 385 | | | تئاتر کودک و نوجوان در تمام جهان به عنوان مهمترین شاخه و بستر فرهنگی تعلیمی، آموزشی و تربیتی برای این گروه سنی به کار می رود و بر همین اساس حضور هنرمندان و تولیدات آثار این گروه باید با حساسیت و جدیت خاصی دنبال شود | کودکان و نوجوانان حق دارند تا با آثاری درخور و شان هویت و شخصیتشان روبرو شوند |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 384 | | | روی صحنه با استفاده از ابزارهای ساده، اشیایی خلق میکنیم و تماشاگران درباره آن اشیا با هم بحث و گفتوگو میکنند. در واقع هر تماشاگر با تخیل خودش اشیاءی را که روی صحنه ساخته میشود، تخیل میکند؛ تفاوت تخیلات و تصورات تماشاگران برایمان خیلی جالب است وحالا خیلی دوست داریم بدانیم واکنش تماشاگران همدانی چیست. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 383 | | | نمایش ایتالیا هم که در پلاتو مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی روی صحنه رفت در هر سه اجرا میزبان جمع کثیری از تماشاگران بود | تالارهای مهدیه و فجر هم در این روز شاهد حضور جمع زیادی از تماشاگران بودند؛ اما نکته قابل توجه در هر تالار احترام تماشاگران به مسئولان تالار ها بود. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 382 | | | اجرای تئاتر برای کودکان تجربه بسیار خوبی است چون آنها تماشاگرانی خالص هستند و به سرعت واکنش خود را نسبت به کار نشان می دهند؛اگر نمایش را دوست نداشته باشند، سالن را ترک می کنند | کودکان خیلی بی واسطه با تئاتر ارتباط برقرار می کنند اما راهیابی به درون آنان نیز به همان اندازه دشوار است ولی به هر حال کار با کودکان برای گروه ما بسیار جذاب است. |
|
|
اختصاصی / بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 381 | | | در روز دوشنبه 29 مهر ماه، در سالن اصلی مجتمع فرهنگی بوعلی نمایشی روی صحنه نمیرود، ولی سالن پلاتوی این مجموعه شاهد اجرای «من و برادرم اقبال» (محسن پورقاسمی) از همدان خواهد بود که 42 دقیقه زمان دارد و در بخش مسابقه نوجوان جشنواره شرکت کرده است | لاهیجان هم با «خواستن توانستن است» (نگار نادری) در مدت زمان 52 دقیقه در کانون مهدیه روی صحنه میرود. |
|
|
اختصاصی / بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 380 | | | ما تحرک چندانی از این شخصیت نمیخواستیم و اگر حضورش بیشتر میشد به نمایش ضربه زده میشد. در جاهایی البته اجازه دادیم وارد قصه شود و فکر میکنم حضورش موثر بود. ولی میخواستیم در ذهن بچهها این سوال مطرح باشد که این کیست که تایپ میکند و بعد متوجه شود بزرگسالی کودک داستان است. |
|
|
اختصاصی / بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 379 | | | خوب است که نمایشهای خیابانی در سطح شهر و روستاها اجرا شود. ولی با مشکلاتی مثل سرمای هوا هم روبرو هستیم. مثلا اجرایمان را داخل مجتمع انجام دادیم تا سرما مشکلی را برای کودکان ایجاد نکند. طبعا وقتی در پارک اجرا کنیم محوطه سربستهای وجود ندارد تا در صورت سرمای هوا نمایش را به آن انتقال دهیم. |
|
|
اختصاصی / بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 378 | | | نمایش را سال گذشته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در دی ماه روی صحنه بردیم. متاسفانه عوام شناخت چندانی از کار نوجوان نداشتند ولی هر کسی کار را دید مورد پسندش واقع شد و مثلا مدیر و معلمی داشتیم که همه بچههای مدرسهشان را آوردند که آن را ببینند. ولی کسانی که فکر میکنند نمایش نوجوان یک کار سردستی است به آن توجه نکردند. |
|
|
اختصاصی / بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 377 | | | بچههای تئاتری که مدیریت سالنها را در اختیار گرفتهاند تجربههایی در زمینه تئاتر دارند و با آن عجین هستند و به خاطر همین تجربه میتوانند راحتتر سالنها را اداره کنند و گروههای نمایشی را کمک کنند | نمایشهای خوب و بد در جشنواره در کنار هم هستند ولی گروههایی هستند که کارهای خوب ارائه دهند ولی تفاوت خاصی نسبت به سالهای گذشته ندارد. |
|
|
اختصاصی / بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 376 | | | کار ما «تئاتر درمانی» است و تلاش ما این است که به بچههای سندرم داون کمک کنیم تا با مخاطب ارتباط برقرار کنند. البته این کار مشکلات خودش را دارد و هر فردی بدون تخصص نمیتواند در این حوزه فعال باشد | ما مثل گروههای حرفهای نمایش را به جشنواره فرستادیم و به شکل حرفهای وارد جشنواره شدیم. |
|
|
اختصاصی / بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 375 | | | دسته بندی در تئاتر درست است. بعضا میبینیم کودک را برای دیدن نمایش نوجوان یا بزرگسال میبرند و مفهومش را متوجه نمیشود. «افسانه بچه گرگ استثنایی» هدفهایی دارد که شاید کودک متوجهش نشود و برای ما نوجوانان مد نظر بودند. هر چند شاید نمایش به لحاظ موسیقی و رنگ جذابیتهایی داشته باشد که مخاطب کودک هم از آن لذت ببرد. |
|
|
|