به گزارش همدان پرس؛ معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران دولتی از وجود مشاوران رسانه ای بهره مند شوند.
محمد سلطانی فر در جمع خبرنگاران و اهای رسانه استان همدان با اشاره به نگرانی جامعه رسانه ای درباره پوشش بیمه ای، گفت: مقدمات کار برای بیمه تکمیلی سه هزار تن از خبرنگاران فراهم شده است و تاکنون افزون بر یکهزار و 200 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
سلطانی فر با تاکید بر حمایت مدیران مسئول مطبوعات و رسانه ها از بیمه خبرنگاران گفت: یارانه و حمایت های دولتی مدیران مسئولی که از بیمه خبرنگاران خود استنکاف کنند، قطع می شود.
وی با اشاره به مشکلات مالی و معیشتی خبرنگاران گفت: در راستای رفع مشکلات اصحاب رسانه تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال انعقاد است که تسهیلات با کارمزد چهار درصد تا سقف 200 میلیون ریال به خبرنگاران پرداخت شود.
سلطانی فر با اعلام اینکه تا امروز 1880 مجوز کانون تبلیغاتی صادر شده و در حال تشکیل کانونی برای فعالان این عرصه هستیم عنوان کرد: ما با مشکلات این قشر از جامعه رسانهای نیز آشنا هستیم و در تلاشیم مشکلات آنها را بر طرف کنیم.
وی درباره جایگاه مشاوران رسانهای مسئولان نیز بیان کرد:ما به دنبال ایجاد طرح اختصاص مشاوران رسانهای هستیم اما واقعیت این است که استانداران و فرمانداران ما مشاور رسانهای ندارند.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با تاکید براینکه ما نیاز داریم برای هر طرحی که اجرا میشود پیوست رسانهای ایجاد شود تا آن طرح هنگام اجرا با مشکلات کمتری روبهرو شود، گفت: مسئولان، رسانهها را با روابط عمومی اشتباه گرفتهاند در حالیکه هریک جایگاه و وظیفهای مخصوص به خود را دارند.
وی با اعلام اینکه اگرچه ارائه برنامههای ثابت در حوزه رسانه لازم است اما گاهی اوقات مجبور میشویم برخی طرحهای اشتباه را متوقف کنیم، افزود: از مهمترین مباحث مغفول مانده در عرصه مطبوعات امر آموزش است که میتواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.
سلطانی فر با بیان اینکه هرچه در بخش آموزش هزینه کنیم باز هم کم است، خطاب به اصحاب رسانه اظهار داشت: در این حوزه شما باید روشهای نوین خبرنویسی در عرصههای مختلف را از ما طلب کنید و دیگر به دنبال ارائه آموزشیهای سنتی در خبر نویسی نباشید.
وی گفت: ما بهترین اساتید رسانهای را برای آموزش مباحث جدید را در اختیار داریم و میتوانیم مطابق درخواست شما دورههای آموزشی را در استان شما برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه جایگاه رسانه با روابط عمومی فرق دارد، افزود: برخی بعداز اعلام یک برنامه یا اجرای یک طرح رسانهها را در جریان میگذارند که این کار درستی نیست چرا که قبل از انجام هرکاری رسانهها باید افکار عمومی را برای پذیرش آن کار آماده کنند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مطبوعات باید از وابستگی به آگهی و رپرتاژ خارج شود، اظهار داشت: مطبوعات از فضای مجازی و رسانه های دیجیتال باید بهره گرفته و به این سمت و سو حرکت کنند.
سلطانی فر یادآورشد: دوران رسانه های کاغذی به سر آمده و آرام آرام در حال اتمام است و مدیران مسئول باید این تحول را لمس کرده و وارد دنیای جدیدی برای درآمدزایی و ادامه حیات شوند.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با انتقاد به اینکه مدیران دستگاههای دولتی صرفا از روابط عمومی ها در حوزه رسانه ای خود استفاده می کنند، گفت: مدیران باید مشاور رسانه ای داشته باشند.