بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 123 | | | در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزیدگان بخش های رقابتی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند | تقدیر از برگزیده کارگردانی شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و تقدیرنقدی به محمدرضا جعفری لفوت برای نمایش آبدزدک اهدا شد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 122 | | | جشنواره بیست و دوم با شور و انرژی هنرمندان و نقاط قوت و ضعف خود امروز به پایان می رسد؛ و از امروز با جدیت بیشتر برای جشنواره بیست و سوم تلاش خواهیم کرد | پخش برنامه مدرسه موشها در سالهای جنگ تحمیلی فضای با نشاطی را برای کودکان آن دهه فراهم کرد و این را مدیون خانم برومند هستیم. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 121 | | | واحد حفاظت فیزیکی در همه مکان هایی که مهمانان و شهروندان همدانی حضور داشتند، آنجا بود تا امنیت لازم را برقرار کنند و مردم با خاطری آسوده در سالن ها حضور داشته باشند | کمیته حراست 15 نیروی آموزش دیده، فرهنگی و تحصیل کرده دارد که وظیفه ایجاد امنیت و آرامش را برای مردم همدان دارند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 120 | | | این نمایش با بهره گیری از ساده ترین شیوهها و تنها با یک بازیگر به روی صحنه، مایکل تک بازیگر این نمایش که همسر کارگردان نمایش ستاره چشمک زن خوابالو است به همراه 3 فرزند کودک خود به همدان سفر کرده اند | نقطه ضعفی که در این نمایش به چشم میخورد مکالمه بازیگر نمایش بود که تمام قسمتهای آن توسط مترجم ترجمه نمیشد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 119 | | | در آلمان برای اجرای نمایش بدون اطلاع قبلی به مدارس می رویم و در مورد اجرا تنها با مربیان صحبت میکنیم، با آنها تمرینی انجام میدهیم برای قرار بعدی که داریم و در این راستا اساتید یونانی را به عنوان پایه برای کارهای بین المللی انتخاب میکنیم | وظیفه تئاتر تبدیل ایده به دیالوگ است که اگر نداشته باشد اصلا نکته آموزشی ندارند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 118 | | | مرضیه برومند متولد سال ۱۳۳۰ است و بیشتر با مجموعه «شهر موشها» و «خونه مادربزرگه» برای کودکان شناختهشده است | وی به دلیل فعالیت مستمر در زمینه ساخت فیلم و سریال تلویزیونی به جهت توجه به هنر تئاتر و به خصوص تئاتر کودک و نوجوان، مشاوره، آموزش و تشویق هنرمندان این عرصه در بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 117 | | | یکی از مزیتهای این جشنواره؛ اداره دبیرخانه دائمی توسط استان بود که موقعیتی برای بروز تواناییهای استان در برگزاری از لحاظ کیفی و کمی ایجاد شد | از مجموعه عوامل اثرگذار در آمدن جشنواره بین المللی فیلم نوجوان به استان رسانهها بودند که با مطالبهگری و تلاش در انتقال جشنواره نقش بسزایی داشتند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 116 | | | مجتمع فرهنگی هنری بوعلی مهیای برگزاری آئین اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان است | هماهنگیها برای حضور مهمانان و نوجوانان در آیین اختتامیه این جشنواره انجام شده است | آیتم نمایشی و تم دکور براساس گل آرایی با آفتابگردان صورت گرفته و موضوع خاصی را نشان می دهد.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 115 | | | نمایشنامه «علاءالدین و چراغ جادو» نوشته تامی دون باوند که منوچهر اکبرلو آن را ترجمه کرده است؛ ساعت 22.30 دقیقه روز دوشنبه 12 مهر با کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی در سالن سینما کانون شهر همدان نمایشنامه خوانی شد | بازی بهرام شاه محمدلو در این برنامه نمایشنامه خوانی درخشان و برای بازیگران جوان همچون یک کارگاه آموزشی تاثیرگذار بود. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 114 | | | کودک امروز به دلیل آشنایی با فناوری، فضای مجازی با کودک دیروز فرق دارد | آموزش مخفی به صورت غیر مستقیم میتواند در تئاتر گنجانده شود که این بهتر از آموزش مستقیم است | کودکان باهوش، فعال و باانرژی هستند و بنابراین در برابر این کودک باید با کارشناسی کار کرد | یکی از مهمترین ویژگیهایی کار کودک نوجوان بهروز بودن آن است.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 113 | | | به نظر من نمایش کودک کاری است که علاوه بر پیروی از قوانین و تکنیکهای کار، کودکانه و مطابق با افکار کودک باشد | اتحاد و انسجام گروههای تئاتر و عوامل اجرایی در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان موجب شده جشنواره دارای فضایی کاملا تئاتری و صمیمی باشد | باید تئاتر کودک ابتدا به صورت تخصصی دنبال مخاطب خاص خود و سپس به دنبال جذب عموم مردم باشد.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 112 | | | کاری که برای کودک انجام میشود باید جنبه آموزشی داشته باشد.در تئاتر کودکانه باید فضای شاد نیز وجود داشته باشد تا کودک در آن فضا نکات آموزشی را دریافت کند | تنها انتظار اهالی تئاتر این است که بیشتر به این حوزه توجه شود و آموزش و پرورش نیز برای اجرای تئاتر در مدارس ما را حمایت کند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 111 | | | نشان دادن عناصری مانند مکر و فریب در کار کودک و روش برخورد با آن از جمله نکاتی است که باید در کار کودک گنجانده شود | کارگردان تئاتر باید نمایش خود را با ذهن و درک و تصور او بسازد | بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان روز سه شنبه 14 مهر ماه 1394 با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 110 | | | تئاتر کودک و نوجوان داخل از نظر کیفی با تئاترهای بینالمللی تفاوت چندانی ندارد البته کشورهایی خارجی از نظر بکارگیری فن از ما جلوتر هستند | در ذهن کودک و نوجوان امروز نسبت به گذشتگان تفاوتهایی هست؛ اما این دلیل نمی شود که اثر هنری تاریخ مصرف داشته باشد | تئاتر حتی اگر برای شادی هم باشد آموزش خود را میرساند.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 110 | | | تئاتر ضمن اینکه باید از دوران کودکی نهادینه شود، باید آن را در مدارس به کودکان آموزش داد | تئاتر خیلی از مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی را حل میکند به همین دلیل هر آنچه در این حیطه کار شود باز هم کم است | با حمایتهای معنوی و مالی میتوان در راستای اعتلای تئاتر قدم برداشت.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 109 | | | پیگیری کارهای اجرایی از قبیل مکاتبات، برنامه و تنظیم چارت جشنواره با هماهنگی دبیرخانه، هماهنگی با کارگردانها و سرپرست گروه استانها از دیگر وظایف کمیته هماهنگی و امور هنری محسوب میشود | برای هماهنگی با داوران تئاتر کودک و نوجوان و تئاتر خیابانی نیروهایی از هنرمندان استان، این داوران را همراهی میکنند.
|
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 108 | | | نمایش «چهل تیکه» از آفریقای جنوبی به کارگردانی مهدی حبیبی در تالار فجر به روی صحنه میرود و «آدم کوچولوی گرسنه» به کارگردانی جوانا ایوانز در بخش بینالملل در پلاتوی شماره 2 مجتمع فرهنگی و هنری ابن سینا اجرا میشود | «آب و دیگران» به کارگردانی علیرضا ناصحی از تهران در پلاتوی شماره یک مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا ویژه نوجوانان اجرا خواهد شد. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 107 | | | موضوع نمایش در رابطه با یک دشت است که در آنجا باران نمیبارد، حیوانات جنگل تصمیم میگیرند پیش درخت جادوگر بروند و برای رفع این مشکل از درخت جادوگر وردی بگیرند، در بین راه اژدها اجازه این کار را به آنها نمیدهد لاکپشت ورد را از درخت جادوگر میگیرد و روی کاغذ مینویسد و ... |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 106 | | | «پتروشکا» به عنوان یک نماد در همه فرهنگها وجود دارد که در ایران به عنوان «مبارک» شناخته شده است؛ این عروسک به هر فرهنگی که میرود تنها نام آن تغییر میکند | این نمایش پیامی ندارد و تنها به مدت 20 دقیقه به دنبال خنداندن بچهها و والدین آنهاست | این عروسک به هر فرهنگی که میرود تنها نام آن تغییر میکند. |
|
|
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 105 | | | بازیگران این نمایش را حامد ترابی، ندا هادیان، پدرام معصومی و فاطیما پورقاسمی تشکیل میدهد، پدرام معصومی دستیار کارگردان این نمایش است، نور و صدا بر عهده مهدی رضاییمنش، طراحی و ساخت عروسک با طیبه آنجدانی و آهنگسازی نیز برعهده رضا عباسی است. |
|
|
|