نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 320 | | | تفکیک تئاتر کودک از تئاتر نوجوان در نوزدهمین دوره جشنواره، با استناد به روایات و تاکیدات دینی ما مسلمانان مبنی بر ضرورت توجه به دوره حساس نوجوانی و جوانی، گام بزرگی است که می تواند اثرات مثبت خود را در آینده تئاتر نوجوان و در آتیه آینده سازان این مرز و بوم و جامعه اسلامی ایران به خوبی نمایان کند. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 319 | | | نشست چشم انداز تئاتر کودک و نوجوان ایران با حضور قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی ، شهرام کرمی دبیر جشنواره نوزدهم و هنرمندان تئتر کودک و نوجوان شرکت کننده در جشنواره و استان همدان شامگاه جمعه 21 مهر ماه در همدان برگزار شد | در این نشست که به صورت پرسش و پاسخ هنرمندان و مسئولان تئاتر کودک و نوجوان کشور برگزار شد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 318 | | | در آخرین روز از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی پروتکل همکاری مشترک دفتر تئاتر کودک و نوجوان مرکز هنرهای نمایشی و خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت آلمان پس از پی گیری دو ساله منعقد شد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 317 | | | هیات داوران بخش مسابقه خیابانی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان متشکل از رضا فیاضی،مجتبی مهدی و منوچهر اکبرلو نتایج رقابت گروه های خیابانی این جشنواره را اعلام کردند | جایزه طرح و ایده برگزیده به الهام فتاحی برای نمایش زندگی در اعماق اقیانوس اهدا و از علی رحیمی برای گردان آبنبات چوبی تقدیر شد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 316 | | | هنرمندان ایرانی دارای استعدادهای خوبی در زمینه تئاتر هستند | برگزاری جشنواره علاوه بر اینکه زمینه تبادل اطلاعات را فراهم میکند میتواند عاملی برای آشنایی با فرهنگ ملیتهای گوناگون باشد | حضور چشمگیر مردم در سالنهای نمایش موجب نشاط من و همراهانم میشد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 315 | | | تئاتر دارای اثرات تربیتی و آموزشی فوقالعاده بالایی است به طوری که میتواند کودک و نوجوان را برای زندگی بهتر در آینده آماده سازد | از آن جا که هر یک از مخاطبان کودک و نوجوان دارای علایق، خواستهها، انتظارات و نیازهای متفاوتی از یکدیگر هستند تفکیک بخش نمایشی کودک از نوجوان به آموزش بهتر به هر یک از آنها کمک خواهد کرد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 314 | | | در اختتامیه جشنواره، داوران کودک و نوجوان نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز جوایز خود را در مراسم اختتامیه به برگزیدگان اهدا کردند | این داوران در مدت برگزاری جشنواره نمایشهای بخش مسابقه دو گروه کودک و نوجوان را تماشا و برگزیدگان را معرفی کردند. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 313 | | | هیئت داوران بخش نوجوان نوزدهمین جشنواره کودک و نوجوان همدان، جایزه ویژه و جداگانه خود را شامل؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال به خاطر تلاش پیگیر، هماهنگ و مبتکرانه گروهی به گروه بازیگران عروسکی نمایش «گلاب» به کارگردانی محسن پورقاسمی از همدان اهدا کرد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 312 | | | هیئت داوران بخش نمایشنامهنویسی نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، «منصور خلج»، «احمد بیگلریان» و «حمیدرضا نعیممی» سه نمایشنامه منتخب خود را در اختتامیه جشنواره بدین شرح اعلام کردند | جایزه اول شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ 35 میلیون ریال به «الهه دهقان پیشه» نویسنده نمایشنامه «کاشف هیچ» تقدیم شد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 311 | | | «شهرام کرمی» دبیر بیستمین جشنواره تئاتر بینالمللی کودک و نوجوان شد | کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر، دبیر هجدهمین و نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک نیز بوده است. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 310 | | | نتایج بخش کودک در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کودکان و نوجوان اعلام شد و هیئت داوران از دو کودک هنرمند و بازیگر نمایش «دزدان دریایی» به نام کیمیا و ماهان دهقان تقدیر به عمل آوردند. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است: |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 309 | | | در بخش بزرگداشت اختتامیه نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان «بهرام شاهمحمدلو» پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت | پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت تئاتر در خصوص شاه محمدلو گفت: از سال 50 در دانشکده با یکدیگر همدوره بودیم و در کانون اولین گروه توسط بهرام شاهمحمدلو و خانم برومند شکل گرفت. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 308 | | | همدان به مانند سالهای قبل میزبانی خوبی را در این جشنواره در کارنامه خود به یادگار گذاشت | این امر نشان از آن دارد که در استان همدان کارها و فعالیتها با هماهنگی و برنامهریزی درست و بهنگام اجرایی می شود | از این بعد نیز باید مردم خونگرم و مهربان همدان را ستود که به رویدادها و مباحث فرهنگی علاقه خاصی را نشان میدهند. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 307 | | | طراحی صحنه برای مخاطب کودک و نوجوان دارای تفاوتها و ظرافتهایی است که باید به این مهم توجه شود | هر یک از این تفاوتها در طراحی صحنه به شاخصههای شخصیتی و فکری مخاطب برمیگردد که باید توجه شایانی به آن صورت گیرد | استقبال مردم همدان از نمایشها از دیگر موضوعاتی بود که نظر هر بینندهای را به خود جلب میکرد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 306 | | | اگر این تفکیک بخش نمایش کودک و نوجوان همیشه وجود داشته باشد و در هر نمایشی تابلویی بر اینکه این نمایش مختص کدام گروه سنی است نویسندگان و گروهای ما، متن نمایشها و حتی نوع شوخیهای مرتبط با آنها را از قبل مشخص میکنند. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 305 | | | هنرمندان سرمایه هنری و فرهنگی کشور هستند که با هنر و آثار خود برای ارتقای جایگاه کشور تلاش میکنند | استان همدان که دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این شهر مستقر است باید کار خود را بر مبنای تئاتر کودک و نوجوان دنبال کند و به فعالیت خود ادامه دهد | 32 استان کشور بدون اینکه اولویتبندی شوند در دستور کار حمایتهای مرکز قرار دارند. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 304 | | | در واقع درصدد انعکاس وقایعی روزمره اما مفید در زندگی خانوادههای ایرانی برای کودکان هستم | کودکان امروز را نمیتوان با مفاهیمی سطحی و دور از ذهن فریب داد بلکه باید با برقراری ارتباط نزدیک در راستای پاسخگویی به نیازهای آنان برآمد که این مهم باید مورد توجه همه نویسندگان این عرصه باشد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 303 | | | 21 سال دارم و شش سال است که وارد عرصه تئاتر شدم و در حال فعالیت در همدان هستم که در این جشنواره با بازی در نمایش ستارههای جیبی حاضر شدم | یک کار کودک باید یک کار مشارکتی باشد کاری که در آن کودک خودش جزئی از کار باشد چراکه کار کودک یک کار بسیار حرفهای و تخصصی است و کسانی که کار کردند و با تجربه هستند باید وارد این عرصه شوند. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 302 | | | اصلیترین دلیل من برای انتخاب این متن پیام آن بود اینکه بحث تقابل خیر و شر برای کودک را به درستی به تصویر میکشید | کار برای کودک بسیار دشوارتر از کار برای بزرگسال است چون مخاطبان کودک خیلی هوشیارتر هستند | جاذبههای صحنهای، گفتاری و موزیک نمایشهای کودک تأثیرگذاری بیشتری به نسبت کارهای خام و بدون رنگ و لعاب دارد. |
|
|
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 301 | | | این کار از کارهای برگزیده بخش نمایشنامهنویسی است که با حضور مینووش رحیمیان، مهرداد باقری، لعیا گرامی و استاد حسین محباهری به اجرا درآمد که در اصل کاری گروهی بود | در جشنواره امسال با توجه به رغبت مخاطبان تصمیم بر این شد نمایشنامهها برای مخاطبان شنیده شود | رادیو تئاتر سبک دیگری از نمایشنامه خوانی است که در اصل دارای تفاوتهایی از هم هستند. |
|
|
|