پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  11699تاریخ انتشار:  16 تیر 1396 - 22:27
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » صفحه نخست
مشروح بیانات ائمه جمعه همدان؛

 در خطبه‎های سیاسی نمازهای جمعه این هفته همدان چه گذشت؟

امام جمعه شهر همدان گفت: بیشترین مراجعه به دفتر نماینده ولی فقیه همدان به خاطر گلایه شهروندان از نحوه خدمات دادگستری است | قوه قضائیه در زمان جذب و پذیرش نیرو نباید هر متقاضی را وارد این مجموعه مهم کند، همچنین در روند کار نیز به ادامه خدمت افراد توجه داشته باشد | بازرسی، حفاظت و حراست دادگستری باید تقویت شود.
به گزارش همدان پرس؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: قوه قضائیه به نظارت و دقت نظر بیشتری در امور داخلی خود و خدمات دهی به مردم نیاز دارد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه شهر همدان تصریح کرد: بیشترین مراجعه به دفتر نماینده ولی فقیه همدان به خاطر گلایه شهروندان از نحوه خدمات دادگستری است.

وی اضافه کرد: با این وجود برای این طیف از مراجعه کنندگان کاری جز مکاتبه و نامه نگاری با مسئولان قضایی نمی توان انجام داد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: قوه قضائیه در زمان جذب و پذیرش نیرو نباید هر متقاضی را وارد این مجموعه مهم کند، همچنین در روند کار نیز به ادامه خدمت افراد توجه داشته باشد.

آیت الله محمدی گفت: بازرسی، حفاظت و حراست دادگستری باید تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) خدمات زیادی در کشور انجام داده است.

امام جمعه همدان افزود: ساخت موشک توسط سپاه و پرتاب آن به سوی دشمن موجب ذلت و خاری دولتمردان امریکا شد.
آیت الله محمدی همچنین با ذکر ضرورت پرداخت مالیات اضافه کرد: فرار مالیاتی از سوی افرادی است که باید مالیات پرداخت کنند در مقابل از افراد ضعیف مالیات دریافت می شود.

وی با قدردانی از اقدامهای صورت گرفته برای تجهیز بیمارستانها تاکید کرد: اگر بخشی از هزینه میلیاردی تجهیز مراکز درمانی به پیشگیری از بروز بیماری اختصاص می یافت نیازی به این همه تجهیزات نبود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای خرید تجهیزات مورد نیاز معالجه بیماران میلیاردها ریال هزینه می کند ولی برای افزایش سلامتی اعتباری اختصاص نمی دهد.

آیت الله محمدی افزود: اگر نسبت به آثار سوء مصرف سیگار، مواد مخدر، قلیان و پرخوری اطلاع رسانی صورت بگیرد دیگر شاهد بیماریهای متنوع، نوظهور و خاص در جامعه نخواهیم بود.

*سربازان فراری محکوم به زندان نمی شوند
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان گفت: سربازان فراری در صورت مراجعه به یگان محل خدمت یا دادسرای نظامی به تحمل زندان محکوم نمی شوند.

محمد جعفر شهبازی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی ( ره ) شهر همدان بیان کرد: طبق قانون جدید مجازات اسلامی، حکم زندان برای سربازان فراری حذف شده و مجازات های جایگزین پیش بینی شده است.

وی یادآوری کرد: برخی از سربازان غایب و فراری به علت ترس از مجازات حبس حاضر به حضور در خدمت سربازی نبودند که با قانون جدید می توانند برای انجام خدمت به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنند.

وی با ذکر اینکه اضافه خدمت سربازان فراری و مشمولان غایب نیز با فرمان رهبری انقلاب بخشیده شده است، اظهار کرد: معظم له طبق سالهای گذشته اضافه خدمت سربازان و مشمولان داری اضافه خدمت انضباطی و دفترچه ای را مورد عفو قرار دادند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان تاکید کرد: این عفو شامل مشمولان غایبی می شود که تا تاریخ 22 بهمن امسال خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی کنند.

شهبازی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه یادآوری کرد: ایستادگی در برابر تهمت ها یکی از درس هایی بزرگ شهید بهشتی به جامعه بود.

وی اضافه کرد: این در حالیست که برخی مواقع انسان ها کم طاقت شده و مسایلی و موضوعاتی را مطرح می کنند که دشمن را شاد و خوشحال می کند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش آستانه تحمل گفت: نداشتن صبر و حوصله در برابر آماج تهمت ها موجب سو استفاده دشمنان از این شرایط است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با ذکر در پیش بودن هفته حجاب و عفاف بیان کرد: نخستین وظیفه مهم برای احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر تغییر دیدگاه خود نسبت به این فریضه است.

شهبازی افزود: جفای بزرگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر شده است چون وقتی سخن از این فریضه به میان می آید بلافاصله برخورد با بی حجابی در ذهن افراد متبادر می شود.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیاء استان همدان اضافه کرد: برخورد با بی حجابی و رعایت حجاب هر چند امری مهم و توجه به آن لازم است ولی امر به معروف تنها مولفه حجاب نیست.

وی امر به معروف را رمز پایداری نطام اسلامی و اجرای فرایض الهی دانست و تصریح کرد: معروف ها فراموش شدند و از منکرها نیز تنها بحث عفاف و حجاب مطرح است.

وی گفت: طبق قانون برای حمایت از آمران به معروف شعبه های ویژه ای در تمامی شهرستانهای همدان تشکیل شده است.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیاء استان همدان افزود: در قاون اتمر به معروف که 2 سال پیش مصوب شد از تشکیل گروه های خود سر برای تعرض به مردم جلوگیری شده است.

شهبازی بیان کرد: هفته عفاف و حجاب از 21 تیر شروع می شود و یکی از مهمترین برنامه های این هفته تجمع بزرگ خانواده ها در صیانت از عفاف و حجاب در همدان است.

*انسان با تقوا در برابر ناملایمات دنیا صبر پیشه می‌کند
امام جمعه موقت رزن گفت: انسان با تقوا در برابر ناملایمات دنیا مقاوم شده و صبر پیشه می کند.

حجت الاسلام حسن وثیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته رزن ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: گرچه راجع به تقوا بسیار صحبت شده اما تکرار مسائل اخلاقی مفید و انسان ساز است.

وی اظهار داشت: موضوع تقوا یکی از ضرورت های زندگی انسان است.

امام جمعه موقت رزن با بیان اینکه زندگی بدون تقوا زندگی درستی نخواهد بود، افزود: آنچه موجب شده تقوا بهترین یاد و توشه آخرت باشد اهمیت تقوا در زندگی دنیوی را نشان می دهد.

وی یادآور شد: اینگونه نیست که انسان گمان کند ثمره رعایت حدود الهی فقط برای آخرت است بلکه در زندگی دنیوی افراد نیز نمایان می شود و افراد دارای آگاهی و بینش خواهند شد.

حجت الاسلام وثیقی با بیان اینکه تقوا یعنی صبر بر  معصیت و مصیبت، گفت: انسان با تقوا در برابر ناملایمات دنیا مقاوم شده و صبر پیشه می کند

وی تقوا را مانعی در برابر انجام گناه عنوان کرد و گفت: برای دنیا هم که شده باید از تقوا بهره مند شویم آن هم نه تقوای خیالی بلکه باید تقوای واقعی را کسب کرد.

امام جمعه موقت رزن با بیان اینکه انسان ها در مسیر دستیابی به کمال سه وظیفه دارند، عنوان کرد: باید به این وظایف خوب عمل شود چرا که کوتاهی در هر یک موجب نقص خواهد شد.

وی اظهار داشت: وظایفی که افراد در رابطه با خدا، جامعه و خود عهده دار هستند مسیر رسیدن به کمال است.

وی گفت: انسان باید رابطه خود و مردم را با زیرکی و حسن نیت حفظ کند که متاسفانه به این مسئله کمتر بها داده می شود.

*فرار از مالیات اقتصاد را فلج می کند/قوه قضاییه پرچمدار حقوق عمومی مردم باشد
امام جمعه ملایر گفت: مالیات یکی از پایه های مستحکم اقتصاد مقاومتی است که فرار از مالیات به طور قطع اقتصاد جامعه را فلج می کند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مالیات و درآمد حاصل از آن یکی از اصول سیاست اقتصاد مقاومتی است که شرعی و قانونی باید پرداخت شود، در غیر اینصورت برای کشور کمرشکن است.

وی با اشاره به 14 تیرماه روز مالیات، فرار مالیاتی را یکی از بلاهای جامعه دانست و افزود: ساز و کاری باید برای پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی از سوی مسئولان اندیشیده شود تا شاهد بروز مشکلات اقتصادی در کشور نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه به جای تولید و استخراج روزافزون نفت، باید مالیات ساماندهی شود، بیان کرد: امروز مسابقه بر سر تولید نفت بیشتر است، در حالیکه این یک خسارت برای کشور بوده و باید ذخایر ملی کشور را حفظ کنیم.

حجت الاسلام برقراری به کودتای نافرجام قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد و فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: رضاخان از سال 1306 به بعد مخالفت خود را با اسلام، ارزش ها و روحانیت آغاز کرد و برای توسعه همه جانبه بین المللی مساله کشف حجاب را در کشور پیاده کرد.

وی ادامه داد: بانوان ما باید بدانند که برای حفظ حجاب خون های زیادی ریخته شد و از آن زمان تا به امروز دشمن به دنبال حیازدایی و غیرت زدایی است.

خطیب جمعه ملایر حجاب و عفاف را پرچم حیا، غیرت و طهارت عنوان و تاکید کرد: همه ما باید برای پیاده کردن حجاب و عفاف اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم تا حجاب و عفاف به عنوان یک سرمایه بزرگ انسانی در جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام برقراری آمار روز افزون طلاق، افزایش آسیب های اجتماعی و متلاشی شدن خانواده ها را از جمله آثار سوء بی حجابی در جامعه دانست و افزود: دشمن امروز برای حجاب و عفاف ما اسلحه کشیده و گلوله هایش متوجه اعتقادات مردم است.

وی با تاکید بر اینکه در این هفته باید آثار بی حجابی و حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود، تاکید کرد: از مسئولان مربوطه می خواهیم طرح حجاب و عفافی که سال 84 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود، این قانون در جامعه اجرا و نسبت به حجاب کم توجه نباشیم.

حجت الاسلام برقراری همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع سران قوه قضاییه همزمان با هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: طبق تاکیدات رهبری قوه قضاییه باید حقوق عامه مردم از جمله سیاسی و اجتماعی را به رسمیت بشناسد و آنها را حفظ کرده و پرچمدار این حقوق باشد.

وی مقابله با فساد و تبعیض، برخورد با قضات متخلف و معرفی قضات شجاع و مخلص را از دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: قوه قضاییه باید نسبت به تحقق منویات و خواسته های مد نظر رهبر معظم انقلاب قدم بردارد.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنان خود نشست منافقان در فرانسه را از دیگر نقشه های شوم دشمنان خواند و اظهار کرد: مسئولان نظام باید نسبت به این اقدام فرانسه عکس العمل نشان می دادند و سفیر فرانسه را فرا می خواندند.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: عقد قرارداد اخیر نفتی ایران با شرکت توتال از جمله اقداماتی است که مردم ایران را نسبت به سرمایه های ملی خود نگران می کند، چراکه فن آوری و صنعت نفت اهمیتش کمتر از مساله هسته ای نیست و هر دو برای ملت ما مهم است.

وی تاکید کرد: مسئولان مراقب باشند همانگونه که دشمن با برجام به دنبال نفوذ است، با این قراردادها نیز به دنبال سوء استفاده و کسب منفعت های خودشان است.

وی همچنین به آزادسازی موصل و برچیده شدن هیمنه داعش اشاره و بیان کرد: با اتحاد و وحدت رویه مردم، دولتمردان و نیروهای عراقی، موصل در حال آزادسازی است و امنیت پایداری در عراق ایجاد خواهد شد که در سوریه هم وضعیت اینگونه است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال برنامه ریزی خطرناک برای قتل عام سوریه هستند، افزود: ملت های منطقه و دولتمردان باید جلوی فتنه آمریکا را در منطقه بگیرند تا دیگر شاهد حادثه تلخ در این منطقه نباشیم.

*دشمنی آمریکا با ما به دلیل ماهیت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی است
امام جمعه نهاوند گفت: دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی به یک مقطع و موضوع هسته ای نمی باشد بلکه نظام سلطه به دلیل ماهیت استکبار ستیزی و حمایت از مظلومین از ابتدای انقلاب با ما دشمنی کرده است .

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا روز جمعه در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان نهاوند افزود: آمریکا به دنبال آن است که ما دست از آرمانهای خود برداریم و تسلیم خواسته او شویم اما ماهیت انقلاب اسلامی این اجازه را به ما نخواهد داد.

وی گفت: البته نظام استکبار برای ضربه زدن به ما و نابودی انقلاب 38 سال است که همواره دست به توطئه می زند اما از آنجایی که خدا با ماست لذا همیشه توطئه های او نقش بر آب می شود.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از حرکتهای مخرب فرهنگی و سوء استفاده از آزادی گفت: برخی از آزادی می خواهند سوء استفاده کنند و حرکتهای مخرب فرهنگی را به نام آزادی در جامعه رواج دهند در حالیکه این قبیل اعمال ممکن است به هرج و مرج تبدیل شود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره فراهم آوردن زمینه های لازم برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: مسئولان باید زمینه لازم برای اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کنند و با افرادی که اهل شرارت هستند قاطع برخورد کنند.

خطیب جمعه نهاوند با اشاره به فرا رسیدن سالروزکشف حجاب از سوی رضا خان افزود: برخی فکر می کنند بی بندوباری و بی حجابی تمدن است و باعث پیشرفت کشور می شود در حالیکه ضربه ای که بی حجابی به کشور می زند باعث عقب ماندگی آن می شود.

وی گفت: نتیجه مقاومت در برابر دشمن صبر و پیروزی است و عاقبت آن شیرین است و آنچه که ما امروز در سوریه و عراق مشاهده می کنیم سرانجام مقاومت در برابر دشمن است.

حجت الاسلام مغیثی نیا با اشاره به تحرکات اخیر منافقین در فرانسه گفت: سازمان منافقین همان داعشیها هستند که جنایات زیادی علیه مردم ما انجام دادند اما با کمال تاسف در فرانسه تجمع نمودند که در این زمینه لازم است دستگاه دیپلماسی واکنش نشان داده و به فرانسه بفهماند که اینها 17 هزار نفر را در کشور ما ترور کردند.

امام جمعه نهاوند در پایان با اشاره به خدمات سپاه در طول دوران انقلاب اسلامی گفت: سپاه منشا خدمات زیادی به کشور بوده و در ترورهای اخیر تهران نیز سپاه سیلی محکمی به داعش زد لذا نباید این نیروی نظامی انقلابی تضعیف گردد.

خطیب جمعه نهاوند به سالروز کشف کودتای آمریکا در 18 تیر 59 اشاره کرد و یادآورشد: در این روز آمریکا کودتایی را علیه ایران در پادگان نوژه برنامه ریزی کرد که خوشبختانه نقشه آن خنثی شد.

حجت الاسلام مغیثی نیا ادامه داد: این کودتا با عنایت خداوند متعال همچون حادثه طبس توسط خلبانی آمریکایی برملا و خنثی شد.

وی با اشاره به 21 تیر روز فرهنگ عفاف و حجاب گفت: در این روز تاریخی در گوهرشاد مشهد مقدس عده ای زیادی نسبت به کشف حجاب رضاخان اعتراض کردند و شهید شدند اما حاضر به پذیرش امر رضا خان نشدند.

وی با اشاره به عدم انعکاس خبرهای مثبت نهاوند گفت: متاسفانه صدا و سیما خبر مربوط به شهدای هفتم تیر را منعکس نکرد اما خبر مربوط به یک نزاع در بیمارستان به گونه ای منعکس می شود که تیتر اول شبکه های خبری شده و حتی در شبکه خبر زیر نویس می شود که متاسفانه این خبر منفی باعث شد آبروی شهر نهاوند برود و در این زمینه برخی شبکه های مجازی به آن دامن زدند./منبع: خبرگزاری‌ها
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان‌پرس

همدان‌پرس

, نمازجمعه

نمازجمعه

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir