حلول سال 1403 هجری شمسی بر شما مبارک

درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS

صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  31122تاریخ انتشار:  22 شهریور 1396 - 1:35
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

52 زائر ایرانی همچنان در عراق سرگردانند

به گزارش همدان پرس؛ سرگردانی ۵۲ زائر ایرانی در عراق پس از ۹ روز همچنان ادامه دارد، بی‌آنکه مسؤولان سفارت ایران در عراق که ذاتا متولی صیانت و دفاع از حقوق اتباع ایرانی و حمایت از آنها در خارج از مرزهای کشور هستند، پاسخگو و یا پیگیر این جریان باشند. سازمان حج و زیارت نیز با توجه به "سفر آزاد" این زائران، تاکنون واکنشی نداشته و پیگیری آن را از مسؤولیت خود خارج دانسته است.

۱۳ شهریورماه یک زائر ایرانی از شهر نجف در تماس با این خبرگزاری از سرگردانی ۱۱۵ زائر خبر داد که هر یک برای این سفر بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان هزینه کرده بودند، درحالی‌که فروشنده این کاروان، آن‌ها را از همان فرودگاه تهران به حال خود رها کرده بود.

برخی از زائران این گروهِ یکصد نفره، یک روز بعد از سرگردانی به کشور برگشتند و جمع دیگری در عراق ماندند. حالا ۹ روز از آغاز این سرگردانی گذشته و تکلیف ۵۲ زائر این جمع هنوز نامشخص است.

بخشی‌زاده، یکی از این زائران به ایسنا، گفت:‌ این سفر سراسر دردسر بود، حالا هم برای برگشت دچار چالش شده‌ایم. ۵۲ نفر بدون بلیت در نجف سرگردان هستیم.

او ادامه داد:‌ با تماس‌های پی‌در پی که با آژانس تامین ‌کننده بلیت در تهران داشتیم، آن‌ها سرانجام وعده دادند همه‌ی ما روز دوشنبه ۲۰ شهرویورماه با پرواز می‌توانیم به تهران برگردیم، اما وقتی از کربلا به نجف رسیدیم از همان آژانس اطلاع دادند، فقط ۴۸ نفر می‌توانند برگردند و ۵۲ نفر دیگر مجبورند تا پرواز بعدی در نجف بمانند.

وی اضافه کرد: قرار بود ۵۲ نفرِ بازمانده در عراق، ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریور به کشور برگردند که از آژانس اطلاع دادند پرواز به ساعت ۱۴ موکول شد، بعد هم گفتند این پرواز کنسل شده و به جای آن می‌توان ساعت ۱۹ برگشت که البته به گفته‌ی آژانس، فقط ۲۷ نفرمان می‌توانند برگردند و به ۲۵ نفر دیگر گفتند که فعلا از بلیت خبری نیست و خودتان اتوبوس بگیرید و زمینی برگردید!

این زائر سرگردان در نجف افزود: در جمع ما بچه کوچک و خانم سن‌دار وجود دارد، چگونه این همه راه را با اتوبوس برگردیم، تازه آژانس با منت که مثلا لطفی در حق ما کرده، می‌گوید، لازم نیست در مرز، اتوبوس را تعویض کنیم با همان مستقیم تا تهران بیایید.

او ادامه داد: هر یک ما برای این سفر، متغیر بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کردیم، اما جز بلیت رفت از تهران تا نجف، از هیچ خدمات دیگری بهره نبردیم و همه هزینه‌ها را خودمان پرداخت کردیم، ‌ حالا هم رابط آژانس در فرودگاه نجف می‌گوید اگر می‌خواهید برای همه بلیت بخرم باید آژانس تهران، پول را کامل واریز کند، چون هزینه بلیت‌ها را کامل نداده است. اگر آن‌ها هزینه را ندهند، ما باید عین پول را بدهیم تا بلیت را تحویل بگیریم.

این درحالی است در نخستین شکایت مسافران این کاروان رها شده در عراق، گفته شد؛ مدیر آژانس تهران در تماسی تلفنی اعتراف کرده؛ به ازای هر نفر در این کاروان، ۵۰۰ هزار تومان گرفته تا بلیت و ویزا تهیه کند و اگر قرار باشد هتل و غذا هم بدهد، جز آن مبلغ باید به ازای ۱۱۵ نفر، حدود ۱۰۰ میلیون تومان دیگر می‌گرفت که آن شخص (فروشنده کاروان) این پول را نداده بود

این زائر سرگردان همچنین درباره پیگیری وضعیت‌شان از سفارت و یا کنسولگری‌های ایران در عراق، گفت: یک‌بار در کربلا به کنسلوگری مراجعه کردیم که گفتند به خاطر عید غدیر تعطیل است. به نجف هم مراجعه کردیم گفتند ساعت حضور ما متقارن با وقت ناهار و نماز شده و کسی پاسخگو نیست. امروز هم می‌خواهیم برویم ببینیم چه می‌شود.

بخشی‌زاده گفت: در این ۹ روز که در عراق بودیم، هیچ دستگاهی سراغ ما را نگرفته، همه پیگیری‌ها را خودمان انجام دادیم، با آژانس تهران هم باید آنقدر تماس بگیریم تا جواب بدهد. آن شخصی هم که این سفر را فروخته بود، از همان تهران، ما را رها کرد. /ایسنا
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام:
ایمیل:
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است