بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 414 | | | در حوزه تئاتر کودک و نوجوان چند ضعف داریم و یکی از آنها عدم حمایت است و به حمایت نیاز دارد، خیلی از افراد تصور میکنند تئاتر کودک و نوجوان یعنی بچه بازی، در صورتی که این طور نبوده و فعالیت در بخش بسیار مشکل است، به دلیل اینکه با مسائل آموزشی، اخلاقی و تربیتی کودکان سر و کار دارد در موضوع سخت است. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 413 | | | در این مراسم که با حضور معاون هنری وزیر ارشاد برگزار میشود، نمایشهای بخش کودک، بخش نوجوان، نمایش برتر از دید تماشاگران، نمایش برتر اجرا شده از دید مدیران مهدها، نمایش برتر بخش بینالملل، نمایش از دید داوران کودک و نوجوان و نمایش برتر بخش خیابانی معرفی میشوند | در این برنامه سخنرانی علی مرادخانی نیز پیشبینی شده است. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 412 | | | همدان شهری با قدمتی به بلندای تاریخ با 3 هزار سال قدمت، در زمینه فرهنگی و هنری زبانزد است | حوزه هنر و هنرمندی بالاترین سطح شعور و آگاهی در انسان است و شما در این زمینه سرآمد هستید | تلاش اهالی تئاتر در ارتقای شاخصهای هنری تئاتر در خور تحسین است | امیدوارم لحظات خوشی در شهر مهماننواز همدان برای هنرمندان تئاتر رقم خورده باشد. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 411 | | | همواره جشنواره های تئاتر کودک و نوجوان پویا و رو به رشد بوده و وجود مشکلات امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است اما همین پویا بودن امید را برای رفع مشکلات زنده نگاه می دارد | شرایط اقتصادی به کیفیت تئاتر و ارزشمندی آن لطمه زده است و شرایط کار برای همه هنرمندان اعم از شهرستانی و تهرانی بسیار سخت شده است. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 410 | | | اثر «پادشاه خوابش میآید» داستانی است با ماجراهای جالبی که به معرفی پادشاه در قصر و مردم شهر آن میپردازد | مردم داستان پادشاه خوابش میآید با رکاب زدن روی دوچرخه سعی در به خواب بردن پادشاه را دارند، اما غافل از اینکه پادشاه در خواب دولت دیگری تشکیل داده و مردمانش با رکاب زدن در حال از دست دادن جان خود هستند. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 409 | | | با استفاده از هنر تئاتر میتوان مفاهیم را به صورت غیر مستقیم به افراد منتقل کرد زیرا انتقال غیر مستقیم آموزهها نقش قابل توجهی در اثرگذاری دارد | لازمه شناساندن هنر تئاتر در تمام نقاط کشور و در میان همه کودکان و نوجوانان، اجرای مستمر این هنر است که باید مورد توجه باشد. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 408 | | | در نمایش خیابانی میتوان از فضای باز، محیطی شاد و جذاب را برای مخاطب ساخت | کودکان و نوجوانان بسیاری میتوانند این نوع نمایش را ببینند | در این نوع از نمایش باید بیشتر به مسائل اجتماعی و پرداخت و آن را به مخاطب انتقال داد | این نوع از هنر آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و شناخته شده نیست. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 407 | | | تئاتر کودک و نوجوان باید به صورت مستمر و مداوم اکران داشته باشد زیرا جشنواره با اجرای کارهای مداوم کلاسیک و آموزشی اثرگذار است | برای احیای تئاتر کودک باید مرکز مشخصی چون کانون پرورش فکری و شهرداری همکاری داشته باشد تا با سرمایهگذاری در این زمینه بتوانیم جریانسازی کنیم. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 406 | | | نمایش ایران یک شروع و یک پایان ندارد بلکه با یک موزیک شروع شده و با یک موزیک تمام و استقبال از هنرپیشهها صورت میگیرد | چندین بار از سطح شهر بازدید داشتیم که مردم ضمن ابراز احساسات با میهماننوازی خوب، ما را به سمت هتل راهنمایی کردند. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 405 | | | سالهای گذشته نمایشهای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بدون در نظر گرفتن گروه سنی ارزیابی میشد؛ اما امسال این تفکیک سنی در نحوه ارزیابی آثار تاثیر خواهد گذاشت و موضوعی که اهمیت دارد این است که گروههای نمایشی هم با شناخت کافی از ویِژگیهای این دو گروه سنی توانستند آثار خود را ارئه کنند یا خیر اگر این اتفاق افتاده باشد این تفکیک موفق بوده است. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 404 | | | ارائه گزارش شهرام کرمی ـ دبیر جشنواره بیستم تئاتر کودک و نوجوان ـ ، اجرای قطعه ای پانتومیم، سخنرانی علی مرادخانی معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنرانی مسئولان استانداری همدان در کنار معرفی برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره، از جمله برنامه های مراسم اختتامیه است | در این برنامه از حسین محب اهری هنرمند پیشکسوت تئاتر تقدیر می شود. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 403 | | | معمولا گروههایی که برای بچههای دو تا سه ساله کار میکنند، خودشان به مهدهای کودک میروند اما مدارس، دانشآموزان را برای تماشای تئاتر به سالنهای نمایشی میآورند و این تجربه خیلی جالبی برای بچههاست چون میتوانند بعد از اجرای نمایش با گروه صحبت کنند، با شیوه کاری و وسایل اجرای نمایش آشنا شوند و حتی برای تئاترها، بروشور طراحی کنند. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 402 | | | در آخرین روز از اجرای نمایش های بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، مجموعه تئاتر شهر همدان امروز با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شود | در این پلاتو اتاق فرمان مجهز با تجهیزات صوتی و نوری پیشرفتهای در نظر گرفته شده است. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 401 | | | همه مسئولان استان همدان، برگزاری جشنواره را به عنوان مطالبه ای جدی و ملی پیگیری و حمایت کردند و خوشبختانه با همکاری خوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری این وزارتخانه توانستیم جشنواره را به نحو شایسته ای برگزار کنیم | در شرایط فعلی نیازمند تعامل هنری با دنیا هستیم چراکه در دنیا نگاه های نادرستی نسبت به مردم ما وجود دارد. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 400 | | | استفاده از متدهاي موسيقي هاي محلي و حماسي براي تئاتر كودكان و نوجوانان با توجه به تركيب گروه سني اين قشر بايد با توجه و ريزبيني خاصي انجام شود | صرف اينكه در كار براي كودك تنها به دنبال شاد كردن وي باشيم كافي نيست بلكه در تئاتر كودك بايد هدفي والاتر را مورد توجه قرار داد. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 399 | | | با استفاده از ابراز تئاتر مي خواهيم روندي را پيش ببريم كه كودكان از انيميشن هاي مخربي كه در بازار وجود دارد، دوري جسته و جايگزين مناسبي براي آن پيدا كنند | با استفاده از ابزار ارزشمند و كاربردي تئاتر مي توان بسياري از آموزه هاي خوب را در كودكان تقويت كرد و به همين منوال نيز بسياري از موارد نامناسب را از آنها دور ساخت. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 398 | | | در بحث تئاتر هاي اين گونه، یک تئاتر درمانی و یک تئاتر ویژه معلولان داریم که در تئاتر معلول به جای بازیگر معمول بازیگر معلول بازی میکند اما در تئاتر درمانی برای ارتقا کیفی زندگی این نوع کودکان با استفاده از تکنیکهای درمانی آنها را تشویق به ارائه بازی در نمایش میکنیم. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 397 | | | هنرمندان بزرگ کشور که در حوزه کودک و نوجوان کار می کنند مانند بهرام شاه محمدلو، رضا فیاضی و سایر بزرگان ریشه در تئاتر دارند و قوی ترین برنامه های تلویزیونی را ساختند از همین رو باید توجه ویژه ای به این هنر داشته باشیم | کار برای نوجوان بسیار سخت بوده چرا که نوجوان در فضای جیغ، کف و دست نیست بلکه دوست دارد جدی گرفته شوند و بزرگ به حساب بیایند. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 396 | | | کودک صبر و تحمل بیشتری دارد اما خردسال کمتر می تواند تمرکز کند، بنابراین تفکیک این بخش به جذب مخاطب کمک بیشتری می کند | در همدان برای هنرمندان تئاتر علاوه بر اینکه تجربه بسیار گران بهایی به دست می آید اوقات خوشی نیز ساخته می شود. |
|
|
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 395 | | | نمایش "خط خطی" بنا بر احساس وظیفه ای ساخته شد که عوامل نمایش نسبت به کودکان معلول در خود احساس می کنند | وقتی گروه نمایش را اجرا میکند به سن مخاطب خود نگاه نمیکند و مهم نیست که چه مخاطبی رو به روی ما نشسته است، این نمایش هم برای کودک ساخته شده و هم برای بزرگسال قابل استفاده است. |
|
|
|