حلول سال 1403 هجری شمسی بر شما مبارک
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  1203تاریخ انتشار:  22 مهر 1391 - 15:38
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » جشنواره ۱۹ تئاتر کودک
نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 301

 کریمی: تئاتر کودک در کشور متولی ندارد

این کار از کارهای برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی است که با حضور مینووش رحیمیان، مهرداد باقری، لعیا گرامی و استاد حسین محب‌اهری به اجرا درآمد که در اصل کاری گروهی بود | در جشنواره امسال با توجه به رغبت مخاطبان تصمیم بر این شد نمایشنامه‌ها برای مخاطبان شنیده شود | رادیو تئاتر سبک دیگری از نمایشنامه خوانی است که در اصل دارای تفاوت‌هایی از هم هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همدان پرس؛ روشنک کریمی امروز در حاشیه اجرای نمایشنامه‌خوانی «کاشف گیج»  اظهار کرد: این کار از کارهای برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی است که با حضور مینووش رحیمیان، مهرداد باقری، لعیا گرامی و استاد حسین محب‌اهری به اجرا درآمد که در اصل کاری گروهی بود.

وی با بیان اینکه ما دو سبک برای ارائه نمایشنامه به مخاطبان داریم، تصریح کرد: در جشنواره امسال با توجه به رغبت مخاطبان تصمیم بر این شد نمایشنامه‌ها برای مخاطبان شنیده شود.

نمایشنامه‌خوان «کاشف گیج» با اشاره به شباهت‌های بین رادیو تئاتر و نمایشنامه‌خوانی، خاطرنشان کرد: رادیوتئاتر سبک دیگری از نمایشنامه خوانی است که در اصل دارای تفاوت‌هایی از هم هستند و تکنیک‌های رادیو تئاتر خاص‌تر است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه اینکه رادیو یک رسانه است، ابراز کرد: نمایشنامه‌هایی که برای رادیو تنظیم می‌شود باید الگوی رسانه‌ای را حفظ کند اما در نمایشنامه‌خوانی اینگونه نیست.

کریمی عنوان کرد: در کثرت کار و تولید نویسندگان و تولیدکنندگان خوب باید باشند وقتی این کثرت وجود ندارد رشته تئاتر کودک و نوجوان و رشته نمایشنامه‌نویسی می‌گسلد.

وی با بیان اینکه نمایشنامه آکادمیک برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد و به شکل تجربی نیز کلاس‌های تخصصی برگزار نمی‌شود، افزود: کسانی که در این عرصه کار می‌کنند نویسندگان و نویسنده شاعران کودک هستند که به ادبیات نمایشی نیز علاقمند شده‌اند و برای کودکان کار می‌کنند که با این وصف یکی از دلایل مهم نبود نمایشنامه‌های تخصصی برای کودکان نداشتن تحصیلات دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه تئاتر کودک متولی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر سازمان یا نهادی برای تئاتر کودک داشته باشیم موفق‌تر خواهیم بود چون در حال حاضر همه فعالیت‌ها در این زمینه به شکل موازی‌کاری است اما اگر در یک سازمان منسجم شود مسلما به بارور شدن هنر نویسندگی کار کودک در کشور می‌انجامد.

نمایشنامه‌خوان «کاشف گیج» با بیان اینکه از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در آن شرکت داشته‌ام، گفت: معمولاً سال‌های اول انتقال این جشنواره به هر استانی کم و کاستی‌هایی مشاهده می‌شود اما میزبانی همدان برای سومین سال بسیار بهتر شده و ناهماهنگی‌های موجود نیز بیشتر به دلیل ترافیک شهری و ساخت‌ و سازهای عمرانی شهر است اما در امور دیگر میزبانی استان بسیار خوب بوده است.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم افزایش بودجه برگزاری این جشنواره تصریح کرد: زمان برگزاری این جشنواره باید بیشتر شود تا بر این اساس گروه‌های نمایشی فرصت بیشتری برای دیدن کارهای یکدیگر داشته باشند و به تبادل تجربیات بپردازند اما شکل اسکان امسال به گونه‌ای است که گروه‌ها فقط یک روز قبل از اجرا می‌توانند در جشنواره حضور داشته باشند.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir