پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  10741تاریخ انتشار:  24 آذر 1395 - 8:23
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » صفحه نخست
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان:

 روابط عمومی مشاور سازمان در تصمیم گیری هاست

تصمیم گیری های اجرایی که مدیران دارند، بر مبنای خوراکی است که روابط عمومی ها ارائه می دهند که هر چقدر دقیق و علمی تر باشد خروجی مثبت آن را خواهیم دید| لذا این روابط عمومی ها هستند که باید نقش مشاور و همیار را در تصمیم گیری های سازمان به مدیر داشته باشند | روابط عمومی ها حلقه واسط بدنه اجتماعی جامعه به بدنه مدیریتی هستند.
به گزارش همدان پرس؛ تصمیم گیری های اجرایی که مدیران دارند، بر مبنای خوراکی است که روابط عمومی ها ارائه می دهند که هر چقدر دقیق و علمی تر باشد خروجی مثبت آن را خواهیم دید. لذا این روابط عمومی ها هستند که باید نقش مشاور و همیار را در تصمیم گیری های سازمان به مدیر داشته باشند.

در نخستین جلسه کمیته ارتباطات و امور رسانه ای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همدان که به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان برگزار شد، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ضمن خیر مقدم به مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی و تبریک میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: باید کمک کنیم شاسته سالاری استقرار پیدا کند؛ چراکه ما معتقدیم نیروی انسانی توانمند و کارآمد و متخصص محور توسعه هر کشور است که روابط عمومی ها بعنوان سرمایه های انسانی، بازوی آگاهی بخش توانمند جامعه هستند.

سید ناصر محمودی با بیان اینکه روابط عمومی ها حلقه واسط بدنه اجتماعی جامعه به بدنه مدیریتی هستند، گفت: تمامی اتفاقاتی که درون یک سیستم قابل تجزیه و تحلیل است از طریق روابط عموی ها ورود و خروج آن صورت می گیرد و اطلاع رسانی صحیح به سیستم مدیریتی برای تصمیم گیری، تصمیم سازی و همین طور خروجی آن از کانال روابط عمومی هاست.

محمودی افزود: امروز اقداماتی که دولت و حاکمیت در عرصه کلان و استان انجام می گیرد باید به مردم اطلاع رسیده و منعکس شود. در این زمینه اگر آگاهی و اطلاع رسانی های ما با واقعیت و حقیقت منطبق باشد، اداراکات حس و ذهنی جامعه به سوی آنها سوق پیدا می کند و همبستگی ما بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه ما شاهد هستیم که  جامعه از واقعیت ها و حقیقت ها دور شده است. رسالت عظیم شما این است که ادارکات ذهنی و حسی جامعه را به سوی واقعیت های موجود هدایت کنید. موفقی در روابط عمومی ها فعالیت می کنند و علم و اشرافیت کامل به موضوع دارند.

محمودی روابط عمومی های استان را سفیران دستگاههای اجرایی و حلقه های وصل بین جامعه و بدنه مدیریتی عنوان کرد.

به اعتقاد مدیرکل اقتصاد و دارایی استان، روابط عمومی تنه به تنه روابط اجتماعی و سیاسی و حتی روابط بین الملل می زند که در نهایت به ارتباطات منجر می شود و امروز می بینیم که روابط بین الملل ما بسیار متاثر از روابط عمومی هاست و در این زمینه باید در حوزه اجتماع و سیستم های اداری الگوهای مناسب رفتاری داشته باشیم. روابط عمومی ها می توانند الگوهای مناسبی را برای سیستم مدیریتی و اجرایی طراحی کنند تا  به فراخور فرایند آن سازمان به کار گیری شود.

محمودی در تشریح وظایف سازمانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی یکی از ابر وزراتخانه هایی است که 55 سازمان زیر نظر آن فعالیت می کند که شامل  ادارات کل و سازمان هایی چون امور مالیاتی، بانک ها، بیمه ها، گمرک، اموال تملیکی و بورس است.

وی تصریح کرد: در استان هم، اداره کل امور اقتصادی و دارایی متولی سه بخش عمده است. از جمله معاونت نظارت مالی و خزانه داری استان که بحث نظارت بر نظارت عملکرد دستگاه های اجرایی از طریق ذیحسابان دستگاههای اجرایی بر عهده دارد و تخصیص بودجه و نظارت بر هزینه کرد ها که برعهده این معاونت است و رسیدگی به اموال و دارایی های دولت در استان در این حوزه تحت عنوان اداره کل اموال دولتی فعالیت می کنند.

مدیرکل اقتصاد استان خاطر نشان کرد: اخیرا پروژه مولدسازی دارایی های دولت را کلید زده ایم. در این راستا باید تمامی دارایی های منقول و غیر منقول دولت شناسنامه دار شود تا مشخص شود چقدر هزینه صرف می شود و چقدر بازدهی و بهره وری دارد.

محمودی اضافه کرد: یکی از مزیت های خزانه داری الکترونیک، مسدود شدن نزدیک به هزار شماره حساب راکد غیر فعال و نیمه فعال غیر ضرور دستگاه های اجرایی استان بود که در راستای یکپارچه سازی ، شفاف سازی و پرداخت حقوق دستگاه های اجرایی است.

وی گفت: حوزه معاونت اقتصادی متولی شناسایی و مطالعات در حوزه های اقتصادی است که دارای سه اداره پولی و مالی، کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری است. مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز از سال 93 با تلاشهای صورت گرفته در مجموعه اداره کل اقتصاد و دارایی استقرار پیدا کرده است.

محمودی خاطر نشان کرد: در حوزه پشتیبانی اداره کل بحث حمایت از سرمایه های انسانی و نیروی انسانی سازمان را پیگیری می کند.

محمدرضا ثابتی مسئول کمیته ارتباطات و رسانه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در این جلسه هدف از تشکیل این کمیته را ارائه طرح ها و نظرات و اصلاح ساختارهای قدیمی عنوان کرد که بتوانیم در یکسال فعالیت شورا به عنوان یک برنامه عملی و استراتژی اهداف را به شورا منتقل و پس از تصویب به تایید استاندار رسانده و ابلاغ گردد و در استان اجرایی شود.

لازم به ذکر است جلسه کمیته ارتباطات و امور رسانه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تا پایان سال جاری هر ماه جلسه مشورتی برگزار خواهد کرد و در نخستین جلسه از این کمیته محورهای کلی قابل بحث و اقدام مطرح و برخی مشکلات در برخی حوزه ها و ادارات نیز به بحث و بررسی گذاشته شد.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان‌پرس

همدان‌پرس

, روابط‌عمومی

روابط‌عمومی

, اقتصادودارایی

اقتصادودارایی

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir