به گزارش همدان پرس؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان شرکت عمران و بهسازی شهری کشور گفت: با توجه به وسعت پیاده راه میدان امام(ره) بایستی فضای سبز موجود در این محل افزایش پیدا کند و با ایجاد سایه بان در این مکان بستر حضور و همراهی هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان شرکت عمران و بهسازی شهری کشور به همراه معاون عمرانی استاندار، شهردار همدان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و تنی چند از مسؤولان استان از پروژه ساماندهی بلوار ارم و پیاده راه های بوعلی، میدان امام (ره) و اکباتان بازدید کرد
هوشنگ عشایری در ابتدای بازدید خود در محل اجرای پروژه ساماندهی بلوار ارم شهر همدان حاضر شد و از نزدیک با روند عملیات اجرایی و اهداف مورد نظر در خصوص این پروژه آشنا شد.
وی با بیان اینکه اجرای این قبیل پروژهها نیازمند جسارت است اظهار کرد: ورود به مباحث عمرانی و شهرسازی با رویکرد گردشگری و مردم محوری همواره مورد تأکید است و در این مسیر با حمایتهای پیش رو بایستی از تمامی ظرفیتها برای تحقق و اجرای صحیح و مطلوب این قبیل اقدامات استفاده کرد و بر اساس بازدیدی که از این پروژه صورت گرفت اجرای آن را بسیار مطلوب و شایسته میدانم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از پیاده راههای شهر همدان بازدید کرد و گفت: پیاده راههای شهر همدان در کشور بی نظیر است و ما در کشور پیاده راههایی به این سطح و حجم کار که به صورت پیوسته و متصل به یکدیگر باشد نداریم و بی تردید همدان در این زمینه پیش رو است چرا که در سایر شهرهای کشور پیاده راه سازی به صورت پراکنده است.
عشایری افزود: پیاده راه میدان امام(ره) که روزی به عنوان میدان اصلی شهر همدان محل تردد خودروها بوده است، بسیار زیباست و در کشور نظیر آن را نداریم که امیدوارم در استمرار این موضوع سایر معابر موجود در طرح نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز به این میدان متصل شود و با توجه به وسعت پیاده راه میدان امام(ره) بایستی فضای سبز موجود در این محل افزایش پیدا کند و با ایجاد سایه بان در این مکان بستر حضور و همراهی هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: بدنه سازی پیاده راههای موجود بایستی از منظر انطباق با فرهنگ معماری و قالب در شهر مورد توجه قرار گیرد که قطعاً کار بسیار زیباتر خواهد شد که خوشبختانه با توضیحات ارائه شده این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: کشف آثار باستانی در محل اجرای این پروژه بسیار ارزشمند و جالب توجه است که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده احداث موزه در وسط این میدان در دستور کار قرار دارد که در همین راستا با توافقات صورت گرفته نیمی از منابع مالی ساخت این موزه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تأمین خواهد شد و روند تخصیص اعتبار در آیندهای نزدیک تعیین تکلیف میشود.
شهردار همدان نیز در این بازدید گفت: همدان به عنوان نخستین شهری در کشور است که پیاده راهسازی را مورد توجه قرار داده که شهرداری همدان با حمایتهای مقام ارشد استان توانسته است با در نظر گرفتن کیفیت و کمیت همزمان اجرای سه پیاده راه بزرگ میدان امام(ره)، بوعلی و اکباتان را به سرانجام برساند که اجرای این پروژهها مورد تقدیر و توجه مسؤولان کشوری و استان قرار گرفته است و رضایت شهروندان را نیز به همراه داشته است.
عباس صوفی با اشاره به پروژه ساماندهی بلوار ارم همدان اظهار کرد: این بلوار از گذشته به عنوان یکی از محورهای گردشگری و تفریحی شهر همدان مورد توجه شهروندان و گردشگران داخلی و بین المللی بوده که در همین راستا ساماندهی این بلوار در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته است و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و بر اساس زمانبندی صورت گرفته امیدواریم در مدت 6 ماه این پروژه را تکمیل و تقدیم شهروندان همدانی کنیم.
وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه تمامی تأسیسات شهری به روز میشوند، گفت: این پروژه در ادامه مسیر پیاده راه سازی قرار دارد که کل پروژه به طول سه کیلومتر است، ساماندهی بلوار ارم، اصلاح وضعیت پیرامونی آسفالت و معابر پیاده رو، اصلاح وضعیت مبلمان شهری و فضای سبز با هدف توسعه گردشگری، توسعه ورزش همگانی، کاهش حجم تردد خودروها و ترافیک شهری و توجه به انسان محور بودن این منطقه مورد توجه قرار دارد.
شهردار همدان در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در بلوار ارم زیرسازی آسفالت داریم افزود: با اجرای این پروژه از چهار خط کنونی تردد خودروها در حال حاضر، دو خط سنگ فرش و دو خط دیگر آسفالت میشود که علاوه بر این موضوع پارکهای حاشیهای همچون خلاقیت و سالمندان و... در این طرح در نظر گرفته شده تا اهداف مورد نظر تأمین شود.
صوفی افزود: در ساماندهی این بلوار فعالیتها و اقداماتی که از گذشته وجود داشته مورد توجه قرار گرفته است و قرار نیست ساخت و سازهای جدیدی در این بلوار انجام شود و در طراحی صورت گرفته حفظ ماهیت کنونی مورد تأکید بوده که بر همین اساس محلهایی برای گفتگوی شهروندان، محل اجرای آمفی تئاتر، پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، محل نقاشی خیابانی و پیست کارترینگ در نظر گرفته شده است که این پیست در زمان اوج ترافیک تبدیل به پارکینگ خودروها میشود و در ساعات خلوت نیز به فعالیت رایج در پیست کارتینگ اختصاص خواهد یافت.